Is Mystery Shopping iets voor mij?

Mystery Shopper worden?

Wat kan ik verdienen als mystery shopper?

Wat doet een Mystery Shopper?


Retailers en merken willen graag weten hoe een klantencontact ervaren wordt door een echte consument. Daarom vragen ze Multi-Value naar deze ervaringen. Om dit te kunnen doen hebben we een cummunity van echte consumenten: Mystery shoppers. In elke situatie met een klant is de ervaring van die klant belangrijk: automotive, retail, horeca, overheid, medische sector, bank en verzekeringen, etc. De mystery shopper is een gewone consument die dus enkel doet wat een gewone consument ook zou doen: boodschappen doen, een inlichting vragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc. De ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst. Multi-Value stelt , via het internet, consumenten voor om vrijwillig haar website te bezoeken en deel te nemen aan peilingen binnen hun dagdagelijkse situatie als consument. Een shopper wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst. Afhankelijk van het onderzoek kunnen wij onkosten terugbetalen. Ook testaankopen kunnen terugbetaald worden. Al deze informatie is terug te vinden in de briefing. Belangrijk om te weten is dat het hier niet om een inkomen gaat.

STAP 1: 
Lid worden van de community

U hoeft zich slechts 1 keer in te inschrijven.
 Via onderstaande link, kan u zich inschrijven. Zodra u dit heeft gedaan, ziet u meteen alle mystery visit opdrachten waaruit u kan kiezen.

Alle gegevens die u met ons deelt, worden enkel gebruikt door Multi-Value en zijn beschermd.
Uw gegevens worden nooit gedeeld met onze klanten of met derden.

STAP 2: 
Je kandidaat stellen.

Nadat u ingeschreven bent, kan u zich vrijwillig kandidaat stellen voor een bezoek. Dit kan online via uw computer of via uw smartphone dankzij onze app. U vindt er ook een beknopte briefing met meer informatie.

Onze project managers wijzen dan de bezoeken toe aan de verschillende kandidaten.

Wanneer u voor het eerst een bevestiging krijgt dat u een bezoek werd toegewezen, zouden we het zeer waarderen als u even telefonisch contact opneemt met het bij u dichtstbijzijnde kantoor. Wij zullen dan de projectspecifieke details en een aantal algemene afspraken kort met u doornemen. Deze eenmalige actie voorkomt misverstanden, waardoor u optimaal voorbereid zult zijn voor uw nieuwe rol als mystery shopper voor Multi-Value!

STAP 3: 
Gaan shoppen

Zodra de project manager u een mystery visist heeft toegewezen, krijgt u ook meer details te zien.

U gaat steeds als gewone consument op pad op de dag die u ons voorgesteld heeft .

U volgt ook de verschillende aspecten die we u in het scenario meegeven.

Indien u een aankoop moet doen, hou dan de kassabon goed bij, want die zal u ons moeten bezorgen.

STAP 4: 
Uw ervaring delen

Na uw mystery visit verwachten wij uw ervaringen binnen de 24 uur. Dit kan u eenvoudig online doen via uw computer , uw tablet of uw smartphone.

Nadat wij uw ervaringen ontvangen hebben, worden ze nagelezen door onze validators.

STAP 5: 
De compensatie

Nadat uw rapport is goedgekeurd, betalen wij automatisch de compensatie (kostenloosstelling) en de afgesproken terugbetaling van een aankoop, zoals in de briefing beschreven staat. Zorg daarom dat uw betaalgegevens correct ingevuld zijn.

Het gaat hier om een kleine en occasionale compensatie voor uw tijd en inzet, dus zeker niet om een inkomen.

Word nu lid van onze

Mystery Shopper Community

Veel gestelde vragen


Wat is mystery shopping?

In elke situatie met een klant kan een onderzoek van Multi-Value plaatsvinden: automotive, retail, horeca, overheid, medische sector, bank en verzekeringen, etc. De mystery shopper is een gewone consument die dus enkel doet wat een gewone consument ook zou doen: uw gebruikelijke boodschappen doen, een inlichting vragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc. De ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst. Multi-Value stelt de internauten voor om haar website te bezoeken en deel te nemen aan peilingen binnen hun dagdagelijkse situatie als consument. De code of conduct op onze websites bepaalt de toetredingsvoorwaarden en de relatie tussen de internaut (“u”) en Multi-Value.

Wat doet een mystery shopper?

De mystery shopper is een gewone consument die dus enkel doet wat een gewone consument ook zou doen: boodschappen doen, een inlichting vragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc.
De ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst.
Het invullen van een vragenlijst is afhankelijk van het type onderzoek. In het algemeen neemt dit niet langer dan 5 tot 15 minuten in beslag. De tijd voor het bezoek is de tijd die u reeds als consument spendeert.
Andere onderzoeken die om een special verplaasting of planning vragen, vermelden in de briefing de tijd die u hiervoor nodig zal hebben.
Uiteraard respecteert u de openingsuren van de zaak.

Wat kan ik verdienen?

Multi-Value realiseert onderzoeken voor bedrijven die de mening van hun consumenten willen kennen. Het gaat onder andere om bedrijven uit volgende sectoren: automotive, retail, horeca, overheid, (para)medische sector, bank en verzekeringen, etc.die de mening van hun consumenten willen kennen.
U wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst. Afhankelijk van het onderzoek kunnen we u ook terugbetalen voor de onkosten en vergoedingen.
Ook testaankopen kunnen terugbetaald worden. Meestal gaat het om een klein bedrag tot 20 euro.
Het spreekt voor zich dat het gaat om zeer kleine en occasionele compensaties die absoluut geen inkomen kunnen vormen. Deze dienen slechts als kostenloostelling voor uw toewijding en tijd.
Vooraf aan elk onderzoek informeren we u over het onderzoek en de compensatie. U bent dus vrij om al dan niet deel te nemen.
Wij betalen per automatische overschrijving in de eerste week van de maand volgend op uw mystery visit nadat u uw ervaring met ons hebt gedeeld door het beantwoorden van de vragenlijst.

Hoe neemt Multi-Value contact met me op?

Doorgaans communiceren we via email. In uitzonderlijke gevallen, zoals bij hoogdringendheid, kunnen wij u ook contacteren per telefoon.

Hoe ontvangt u onze opdrachten?

Wekelijks sturen we een e-mail met onze openstaande opdrachten. Om deze te ontvangen moet u ingeschreven staan bij Multi-Value. Wij kunnen echter geen enkele garantie geven dat er opdrachten beschikbaar zijn die overeenkomen met uw profiel.

De motivatie, de ernst, de nauwkeurigheid, de commerciele geest en de observatie zin typeren onze mystery shoppers. Onze project managers gaan na of u beantwoordt aan deze eigenschappen.

U bent steeds vrij om al dan niet in te gaan op de openstaande opdrachten die wij u voorstellen via mail. Indien u geselecteerd bent, ontvangt u de uitgebreide briefing met alle details.

Moet ik geld voorschieten?

In de briefing staat vermeld hoe u het bezoek moet uitvoeren. De meeste bezoeken passen naadloos in uw consumentenpatroon. Voor andere bezoeken hoeft u geen aankoop te doen maar moet u bijvoorbeeld om een inlichting te vragen.

Indien u toch een uitzonderlijke uitgave moet doen , dan worden uw kosten terugbetaald of de kostenloostelling van de opdracht houdt reeds rekening met voorschotten of uitgaven.

Zijn je bankgegevens veilig.

Wij betalen vergoedingen en via bankoverschrijving op een rekening in de euro zone + Zwitserland.
Om u te kunnen betalen vragen wij uw IBAN en BIC code. Deze informatie geeft ons geen enkele mogelijkheid om geld van uw rekening te debiteren. Deze informatie evenals uw persoonsgegevens worden bewaard op een beveiligde server.
Dus om u automatisch te kunnen betalen moeten deze gegevens correct zijn ingevuld in uw “persoonlijk profiel”.

Persoonsgegevens en Privacy.

We vinden het bij Multi-Value superbelangrijk dat er goed met uw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we graag uit waarom en welke gegevens we verzamelen. En ook wat u kunt doen als u het daar niet mee eens bent. We hebben geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden. U vindt alle informatie op deze pagina. 

APP Downloaden voor gebruik van smartphone


MV_Google-play

MV_AppStoreLogo

Via onze app (iphone & android) kan u beschikbare mystery visits zien, u kandidaat stellen en zelfs de vragenlijst invullen. U gebruikt dezelfde login en hetzelfde paswoord als voor de website. Als URL gebruik je: https://multi-value.shopmetrics.com. (Vergeet de ‘s’ niet bij https, dit staat voor secured).