Is Mystery Shopping iets voor mij?
Mystery Shopper worden?
Wat kan ik verdienen als mystery shopper?
Wat doet een Mystery Shopper?
Retailers en merken willen graag weten hoe een klantencontact ervaren wordt door een echte consument. Daarom vragen ze Multi-Value naar deze ervaringen. Om dit te kunnen doen hebben we een cummunity van echte consumenten: Mystery shoppers. In elke situatie met een klant is de ervaring van die klant belangrijk: automotive, retail, horeca, overheid, medische sector, bank en verzekeringen, etc. De mystery shopper is een gewone consument die dus enkel doet wat een gewone consument ook zou doen: boodschappen doen, een inlichting vragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc. De ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst. Multi-Value stelt , via het internet, consumenten voor om vrijwillig haar website te bezoeken en deel te nemen aan peilingen binnen hun dagdagelijkse situatie als consument. Een shopper wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst. Afhankelijk van het onderzoek kunnen wij onkosten terugbetalen. Ook testaankopen kunnen terugbetaald worden. Al deze informatie is terug te vinden in de briefing. Belangrijk om te weten is dat het hier niet om een inkomen gaat.
STAP 1: Lid worden van de community
Alle gegevens die u met ons deelt, worden enkel gebruikt door Multi-Value en zijn beschermd.
Uw gegevens worden nooit gedeeld met onze klanten of met derden.
STAP 2: Je kandidaat stellen.
Onze project managers wijzen dan de bezoeken toe aan de verschillende kandidaten.
Wanneer u voor het eerst een bevestiging krijgt dat u een bezoek werd toegewezen, zouden we het zeer waarderen als u even telefonisch contact opneemt met het bij u dichtstbijzijnde kantoor. Wij zullen dan de projectspecifieke details en een aantal algemene afspraken kort met u doornemen. Deze eenmalige actie voorkomt misverstanden, waardoor u optimaal voorbereid zult zijn voor uw nieuwe rol als mystery shopper voor Multi-Value!
STAP 3: Gaan shoppen
U gaat steeds als gewone consument op pad op de dag die u ons voorgesteld heeft .
U volgt ook de verschillende aspecten die we u in het scenario meegeven.
Indien u een aankoop moet doen, hou dan de kassabon goed bij, want die zal u ons moeten bezorgen.
STAP 4: Uw ervaring delen
Nadat wij uw ervaringen ontvangen hebben, worden ze nagelezen door onze validators.
STAP 5: De compensatie
Het gaat hier om een kleine en occasionale compensatie voor uw tijd en inzet, dus zeker niet om een inkomen.
Veel gestelde vragen
Wat is mystery shopping?
Wat doet een mystery shopper?
De ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst.
Het invullen van een vragenlijst is afhankelijk van het type onderzoek. In het algemeen neemt dit niet langer dan 5 tot 15 minuten in beslag. De tijd voor het bezoek is de tijd die u reeds als consument spendeert.
Andere onderzoeken die om een special verplaasting of planning vragen, vermelden in de briefing de tijd die u hiervoor nodig zal hebben.
Uiteraard respecteert u de openingsuren van de zaak.
Wat kan ik verdienen?
U wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst. Afhankelijk van het onderzoek kunnen we u ook terugbetalen voor de onkosten en vergoedingen.
Ook testaankopen kunnen terugbetaald worden. Meestal gaat het om een klein bedrag tot 20 euro.
Het spreekt voor zich dat het gaat om zeer kleine en occasionele compensaties die absoluut geen inkomen kunnen vormen. Deze dienen slechts als kostenloostelling voor uw toewijding en tijd.
Vooraf aan elk onderzoek informeren we u over het onderzoek en de compensatie. U bent dus vrij om al dan niet deel te nemen.
Wij betalen per automatische overschrijving in de eerste week van de maand volgend op uw mystery visit nadat u uw ervaring met ons hebt gedeeld door het beantwoorden van de vragenlijst.
Hoe neemt Multi-Value contact met me op?
Hoe ontvangt u onze opdrachten?
De motivatie, de ernst, de nauwkeurigheid, de commerciele geest en de observatie zin typeren onze mystery shoppers. Onze project managers gaan na of u beantwoordt aan deze eigenschappen.
U bent steeds vrij om al dan niet in te gaan op de openstaande opdrachten die wij u voorstellen via mail. Indien u geselecteerd bent, ontvangt u de uitgebreide briefing met alle details.
Moet ik geld voorschieten?
Indien u toch een uitzonderlijke uitgave moet doen , dan worden uw kosten terugbetaald of de kostenloostelling van de opdracht houdt reeds rekening met voorschotten of uitgaven.
Zijn je bankgegevens veilig.
Om u te kunnen betalen vragen wij uw IBAN en BIC code. Deze informatie geeft ons geen enkele mogelijkheid om geld van uw rekening te debiteren. Deze informatie evenals uw persoonsgegevens worden bewaard op een beveiligde server.
Dus om u automatisch te kunnen betalen moeten deze gegevens correct zijn ingevuld in uw “persoonlijk profiel”.
Persoonsgegevens en Privacy.
APP Downloaden voor gebruik van smartphone

Via onze app (iphone & android) kan u beschikbare mystery visits zien, u kandidaat stellen en zelfs de vragenlijst invullen. U gebruikt dezelfde login en hetzelfde paswoord als voor de website. Als URL gebruik je: https://multi-value.shopmetrics.com. (Vergeet de ‘s’ niet bij https, dit staat voor secured).